Abrill humán kft. logó

Telefon: +36 20 911 6846 , +36 20 390 8902 | Email: info@abrill.hu

MENU
  • NYITÓLAP
  • BEMUTATKOZÁS
  • SZOLGÁLTATÁSAINK
  • HÍREK
  • LETÖLTÉSEK
  • KAPCSOLAT

Nyitólap / Munkaügyi audit és tanácsadás

Munkaügyi audit és tanácsadás

Miért kiemelkedő jelentőségű a munkaügyi-bérszámfejtési terület egy cég életében?

A cégek vezetőinek törekedniük kell arra, hogy a munkavállalók megfelelően motiváltak és a cég felé elkötelezettek legyenek, hiszen a cég sikere jelentős mértékben a munkavállalóktól függ.

Emellett a munkaerő költségek is jelentősek, hiszen a béreken kívül még különféle kapcsolódó költségek, adók is terhelik a munkáltatót. Ez pedig azt az igényt támasztja a vezetők felé, hogy a munkaerővel megfelelően gazdálkodjanak, éljenek a jogszabályok adta költségmegtakarítási lehetőséggel.

Nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a munkaügyi-bérszámfejtési-tb feladatokat bonyolult és sokrétű, talán az egyik legbonyolultabb jogszabályi környezetben kell végezni. Ráadásul az ide vonatkozó jogszabályokat évente akár többször is módosítják, mely még nagyobb odafigyelést követel meg a területtel foglalkozó szakemberektől.

Biztos benne, hogy az Ön cégénél minden jogszabályi rendelkezést betartanak és kihasználják a költségmegtakarítási lehetőségeket?

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a vállalkozások több esetben nem ismerik a jogszabály adta költségmegtakarítási lehetőségeket és így nem is élnek velük.

Az is általános, hogy a vállalkozások gyakran csak akkor kezdenek el foglalkozni azzal, hogy a munkaügyi-bérszámfejtési terület a jogszabályoknak megfelelően működik-e, amikor egy hatósági ellenőrzés során már feltárták a hiányosságokat, hibákat.

Tudta, hogy amennyiben munkaügyi bírságot szabnak ki cégére, akkor kizárásra kerülhet közbeszerzésből, pályázatokból, eleshet támogatásoktól?

Átvilágítási és/vagy tanácsadói tevékenységünket ajánljuk figyelmébe, hogy ez az Ön cégénél ne fordulhasson elő és akkor is, ha fontos az Ön számára a bizonyosság arról, hogy vállalkozása:

  1. megfelel a jogszabályi környezetnek,
  2. felkészült egy esetleges hatósági ellenőrzésre,
  3. kiaknázza a lehetőséget az esetleges költségmegtakarításra.

1. Munkaügyi és/vagy bérszámfejtési átvilágítás

E tevékenységünk során információt szerezhet, megbizonyosodhat arról, hogy a vizsgált területen a folyamatok, a feladatok végrehajtása, a dokumentációk megfelelnek-e a jogszabályoknak, belső szabályzatoknak.

Az átvilágítás célja, hogy a kockázatosnak ítélt területeken a gyakorlatot áttekintve felhívjuk a figyelmet az esetleges hibás működésre és kockázatokra, majd megoldást kínálunk a felmerülő problémákra.

Az átvilágítási tevékenység folyamata:

  1. A vállalkozás vezetőivel közösen meghatározzuk a vizsgálandó területeket.
  2. A feladatok ismeretében elkészítjük a konkrét ajánlatot a feladat elvégzésére.
  3. Ajánlatunk elfogadása esetén elvégezzük az átvilágítást, melyről írásos összefoglalót készítünk.
  4. Megfogalmazzuk a szükséges lépéseket, melyeket konzultáció során ismertetünk az ügyféllel.
  5. Igény esetén segítséget nyújtunk a gyakorlati megvalósításban is.

Munkaügyi átvilágítás során áttekintésre kerülnek:

  • személyi anyagok, munkaszerződés-minták, tájékoztató minták, munkaköri leírások
  • munkaviszony létesítésének és megszűntetésének folyamata, dokumentumai
  • hatóságok felé történő kötelező bejelentések
  • munkaidő- és szabadság-nyilvántartás
  • munkaidő-beosztások folyamata, dokumentálása
  • munkaközi szünet, pihenőidők betartása
  • rendkívüli munkavégzés elrendelése, dokumentálása
  • munkabér elszámolás, dokumentumok

Bérszámfejtési tevékenység átvilágítása:

  • bérszámfejtési rendszer beállításainak ellenőrzése
  • bérszámfejtési, jóváhagyási, ellenőrzési folyamatok áttekintése
  • havi bevallások áttekintése
  • béren kívüli juttatások vizsgálata

Mind a munkaügyi, mind a bérszámfejtési auditnál a tevékenység magában foglalja az írásos összefoglaló elkészítését és a javaslatokról szóló konzultációt is.

2. Eseti szakmai konzultáció, tanácsadás, vagy átalánydíjas konstrukcióban nyújtott folyamatos szakértői támogatás

Az alábbi területeken veheti igénybe szakmai támogatásunkat:

  • munkaviszony létesítésével, megszűntetésével kapcsolatos kérdések
  • munkaidő, szabadság, pihenőidő, rendkívüli munkavégzés, pótlékszámítás szabályai
  • munkaidő-beosztással, munkaidőkerettel kapcsolatos kérdések
  • bérszámfejtéshez kapcsolódó kérdések, járulék- és adókérdések
  • béren kívüli juttatásokkal kapcsolatos kérdések
  • tb-ellátásokkal kapcsolatos kérdések
Megosztás: facebook ikon twitter ikon google ikon pinterest ikon

Szolgáltatásaink

  • Munkaügyi és bérszámfejtési átvilágítás
  • Szakmai tanácsadás (eseti/átalánydíjas)
  • Munkaügyi, bérszámfejtési és tb-outsourcing
  • Cafeteria tanácsadás és outsourcing

Hírek

Főállású vállalkozók szociális hozzájárulási adó fizetése 2021. február 1-től

2021. február 14.

Minimálbér és garantált bérminiumum - 2020

2020. január 05.

A bérszámfejtési területet érintő legfontosabb jogszabályváltozások 2017-ben

2017. január 20.

Címkék

szociális hozzájárulási adó adó bérszámfejtés munkaügyi audit munkaügyi átvilágítás bérszámfejtési outsourcing tb outsourcing hr adminisztráció cafeteria 2017 béren kívüli juttatások mobilitási célú lakhatási támogatás lakáscélú támogatás cafeteria változások cafeteria tanácsadás cafeteria outsourcing szabadság hallgatói munkaszerződés adózás adókedvezmény szociális hozzájárulás személyi jövedelemadó minimálbér járulékok munkavédelmi törvény munkavédelmi képviselő foglalkozás egészségügy munkabaleset munkavédelmi változások munkaidőkeret munkaidő beosztás általános munkarend rokkantsági ellátás rehabilitációs ellátás rokkantsági járadék megváltozott munkaképességű személyek szochó kedvezmény munkaidő keret szabadság kiadása munkaügyi bérszámfejtési átvilágítás diákok foglalkoztatása diákmunka egyszerűsített foglalkoztatás nyári diákmunka minimálbér 2017 garantált bérminimum 2017 alkalmi munkavállaló bér 2017 egyszerűsített foglalkoztatott bér 2017 bérszámfejtőket érintő változások 2017 adóbáltozások 2017 minimálbér 2020 garantált bérminiumu 2020 főállású egyéni vállalkozó társas vállalkozó

Kérdése van?

KAPCSOLAT

Bármilyen, a szolgáltatási területünket érintő kérdésével forduljon hozzánk bizalommal!

Telefon:

+36 20 911 6846 +36 20 390 8902

E-mail:

info@abrill.hu

Cím:

3950 Sárospatak, Kőrösi Csoma Sándor utca 37. 1153 Budapest, Eötvös u. 118.

Az üzenet elküldése sikerült!
Kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot! Köszönjük!

Copyright © Abrill Humán Kft. | Minden jog fenntartva | Adatvédelem
Nyitólap Bemutatkozás Szolgáltatásaink Hírek Letöltések Kapcsolat